Doorgaan naar hoofdcontent

Het verkeer- oefenen met de loopfiets




Na de brainstorm gingen we op stap in de onmiddellijke schoolomgeving. We keken naar de indeling van rijweg, parkeerplaats, voetpad. We hadden oog voor de parkeerplaats voor minder validen, voor enkele verkeersborden en vroegen ons af wat een fietsstraat betekent. We leerden oversteken op een zebrapad en vriendelijk zwaaien naar chauffeurs die ons lieten overstappen. We zochten de veiligste plaats om te stappen als voetganger. We dachten na over wat veilig en onveilig was/is.











Mag-werk: kleurplaat



Moet-werkje: knippen van allerlei prentjes met een verkeerssituatie op waarvan we moesten nadenken en beoordelen of we dit veilig of onveilig vinden. We kleefden de prentjes dan ook bij veilig (groene duim) of onveilig (rode duim)

                                           

                                                                                                                          

                                            

                                           


Oefenen met de loopfiets.

          

























Dankjewel aan al wie de loopfiets mee bracht!
Omwille van het minder goede weer op vrijdag, werd de loopfietstest uitgesteld. We doen dit later nog, maar gebruiken dan de loopfietsen van school.













Reacties

Populaire posts van deze blog

Op schoolreis naar Puyenbroeck.

Wat hadden we geluk met het weer. Ook al regende het hier in onze 'thuisstreek', in Wachtebeke kregen we enkel heel sporadisch een spatje te zien. Pas toen we terug naar de autobus gingen en onze terugreis inzetten,  begon het te regenen! We hebben genoten van het prachtige domein (met de vele bomen, water, eenden, vogels, vooral kauwen die graag ons eten wilden stelen, geitjes, enz...) en toverden samen met Tovenaar Bubbelaar.  We genoten van het rustige treinritje van zo'n 6 kilometer en leefden ons uit op het speelplein. Maar we genoten ook evenveel van het samen leuke dingen doen. Dankjewel aan juf Kristien en juf Katrien die paraat stonden om te helpen met de kleuters van k2. Dankjewel juffen!

Kerstmis en Nieuwjaar

Mag-werk: vrij kleuren na vertellen over sparren die kerstbomen worden. Ondertussen wordt de spar in klas ook versierd door de kleuters en juf. Maken van nieuwjaarsbrief, individueel bij juf: weg van de slinger volgen met de vinger en vervolgens sterren op de slinger kleven in een patroon goudkleurig- zilverkleurig. Mag-werk: matrix op tablet Na het vertellen van het boek 'De kleine kerstboom', knippen we prentjes van 6 kerstbomen die we vervolgens rangschikken van klein naar groot. Meten en passen van de grootte van de kleuters, we vergelijken en verwoorden verschillende begrippen in verband met de 'grootte'. Begrip 'evenveel' klassikaal oefenen in de zithoek.  Evenveel toepassen op een blad. Kerstboom maken met clicks. Met stokjes en halve wasknijpers maken we pakjes, kerstbomen en sterren. Versieren van kerstboom in deelgroepje. vormen maken met houten plankjes maken van kerstboom op tafel (Juf had vooraf een driehoekvorm met kleefband op tafel gekleefd.) Kla...

Zon, zee, vakantie

 In het laatste thema hadden we het over de zee, het strand, de duinen, water, vakantie, kampjes, op reis,....  We blikten terug op het voorbije schooljaar aan de hand van de blog. De kleuters mochten vertellen wat ze het leukst vonden. Gelukkig vonden de meeste kleuters alles leuk!😊 De kleuters kregen de kans te vertellen over hun plannen tijdens de vakantie. Naast het vertellen over de vele mooie herinneringen, namen we ook uitgebreid afscheid.                                             sorteren: zeedieren                                             schilderen met rol: de zee                                             geleid vouwen van bootje bij j...