Na de brainstorm gingen we op stap in de onmiddellijke schoolomgeving. We keken naar de indeling van rijweg, parkeerplaats, voetpad. We hadden oog voor de parkeerplaats voor minder validen, voor enkele verkeersborden en vroegen ons af wat een fietsstraat betekent. We leerden oversteken op een zebrapad en vriendelijk zwaaien naar chauffeurs die ons lieten overstappen. We zochten de veiligste plaats om te stappen als voetganger. We dachten na over wat veilig en onveilig was/is.
Mag-werk: kleurplaat
Moet-werkje: knippen van allerlei prentjes met een verkeerssituatie op waarvan we moesten nadenken en beoordelen of we dit veilig of onveilig vinden. We kleefden de prentjes dan ook bij veilig (groene duim) of onveilig (rode duim)
Oefenen met de loopfiets.
Dankjewel aan al wie de loopfiets mee bracht!
Omwille van het minder goede weer op vrijdag, werd de loopfietstest uitgesteld. We doen dit later nog, maar gebruiken dan de loopfietsen van school.
Reacties
Een reactie posten