Doorgaan naar hoofdcontent

Carnaval in ons dorp!


Maken van dinokroon: stempelen van de reep met spons




Mag-werk: kleuren volgens patroon van 2 of 3 kleuren




Mag-werk: schilderen met waterverf




Maken van dinokroon, vervolg: nauwkeurig vouwen van groen of bruin blad, vervolgens knippen van de stekels, beginnen aan de punten.










Na waarneming van maskers, serpentines, hoedjes, toeters en confetti, mogen we de confetti oprapen; wat zijn  we druk aan het rapen om thuis even te kunnen confetti gooien;-)




Na waarneming van verkleedkledij, mogen we ons verkleden.

















Knippen van prentjes die we gebruiken bij het zoeken van rijmwoordjes.





" Juf, wanneer mogen de dinokronen mee naar huis?"







Vertellen van boek: Lou viert carnaval.


We kijken op Youtube naar simsala saartje 'rijmsoep' en luisteren naar de rijmwoordjes.





Na waarneming van muziekinstrumenten, spelen we de fanfare die door de gang stapt.



Rijmwoordjes zoeken aan de hand van prentjes. Deze oefening werd vooraf klassikaal voorbereid.

















                                       

Mag-werk na klassikale demonstratie: tekenen van clownsgezicht waarbij juf vooraf al de strik getekend had.

                                      

                                       

                                      

                                      

                                     

Op vrijdag mogen we verkleed naar school komen, want vandaag is er carnavalstoet door de straten van ons dorp. Wat zien we er mooi uit!





























 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Met de bus naar het bos 't Bulskampveld

  Ondanks de minder goede weersvoorspellingen, beleefden we toch een fantastische namiddag in het bos en viel het weer best wel mee. Kijk gerust mee naar de foto's ( wel in omgekeerde volgorde op deze post)

Grootouderfeest

 Vandaag waren enkele helden van onze familie op bezoek in school! Wat fijn om al die grootouders te mogen verwelkomen. We hadden vooraf aan de hand van tekeningen in de vorm van een mini-stamboom verteld wie grootouders eigenlijk zijn. Sommigen benoemden hen als oma of opa, maar ook mami of papi, vake of moeke, vava en moemoe, peetje en meetje,.... bleken aanspreektitels voor onze helden! We deden samen een fotozoektocht in de tuin en op de speelplaats met foto's van de kleuters van de klas. Sommigen waren vroeg klaar en konden nog wat kleuren, in een boekje kijken met de grootouders,  spelen in de turnzaal of gingen even een kijkje nemen in de klas. Daarna verzamelden alle grootouders weer op de tribune en dansten de kleuters voor de grootouders op het lied: 'Mooi weer vandaag...'  En of we geluk hadden met het weer! Het zonnetje deed duidelijk deugd! Na een koekje en een drankje gingen we hopelijk allemaal welgezind terug naar huis. Dankjewel grootouders voor jullie ko...

Hoera, ik ben jarig!

                       Voorstellen van het takenbord dat elke week aangepast wordt op maandag. Het 'zonnetje van de week', mag heel wat taakjes uitvoeren zoals kalenders aanpassen, met de veren controleren of goed opgeruimd werd, ... Het zonnetje mag ook naast juf zitten.                                        Maken van verjaardagskroon, deel 1 bestempelen van de vorm met spons en verf.                                         Het kindje met taak 'helpen poetsen of vegen',  wast de verf van de tafels. Na het lang uitkijken naar de komst van Nellie en Cézar, hoort een juf plots geroep om hulp. We gaan vlug naar buiten. Daar zien we Cézar in de vijgenboom en Nellie aan het hekken. Wat doen die daar toch? Nellie en Cézar vertellen...