Doorgaan naar hoofdcontent

Carnaval in ons dorp!


Maken van dinokroon: stempelen van de reep met spons




Mag-werk: kleuren volgens patroon van 2 of 3 kleuren




Mag-werk: schilderen met waterverf




Maken van dinokroon, vervolg: nauwkeurig vouwen van groen of bruin blad, vervolgens knippen van de stekels, beginnen aan de punten.










Na waarneming van maskers, serpentines, hoedjes, toeters en confetti, mogen we de confetti oprapen; wat zijn  we druk aan het rapen om thuis even te kunnen confetti gooien;-)




Na waarneming van verkleedkledij, mogen we ons verkleden.

















Knippen van prentjes die we gebruiken bij het zoeken van rijmwoordjes.





" Juf, wanneer mogen de dinokronen mee naar huis?"







Vertellen van boek: Lou viert carnaval.


We kijken op Youtube naar simsala saartje 'rijmsoep' en luisteren naar de rijmwoordjes.





Na waarneming van muziekinstrumenten, spelen we de fanfare die door de gang stapt.



Rijmwoordjes zoeken aan de hand van prentjes. Deze oefening werd vooraf klassikaal voorbereid.

















                                       

Mag-werk na klassikale demonstratie: tekenen van clownsgezicht waarbij juf vooraf al de strik getekend had.

                                      

                                       

                                      

                                      

                                     

Op vrijdag mogen we verkleed naar school komen, want vandaag is er carnavalstoet door de straten van ons dorp. Wat zien we er mooi uit!





























 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Op schoolreis naar Puyenbroeck.

Wat hadden we geluk met het weer. Ook al regende het hier in onze 'thuisstreek', in Wachtebeke kregen we enkel heel sporadisch een spatje te zien. Pas toen we terug naar de autobus gingen en onze terugreis inzetten,  begon het te regenen! We hebben genoten van het prachtige domein (met de vele bomen, water, eenden, vogels, vooral kauwen die graag ons eten wilden stelen, geitjes, enz...) en toverden samen met Tovenaar Bubbelaar.  We genoten van het rustige treinritje van zo'n 6 kilometer en leefden ons uit op het speelplein. Maar we genoten ook evenveel van het samen leuke dingen doen. Dankjewel aan juf Kristien en juf Katrien die paraat stonden om te helpen met de kleuters van k2. Dankjewel juffen!

Kerstmis en Nieuwjaar

Mag-werk: vrij kleuren na vertellen over sparren die kerstbomen worden. Ondertussen wordt de spar in klas ook versierd door de kleuters en juf. Maken van nieuwjaarsbrief, individueel bij juf: weg van de slinger volgen met de vinger en vervolgens sterren op de slinger kleven in een patroon goudkleurig- zilverkleurig. Mag-werk: matrix op tablet Na het vertellen van het boek 'De kleine kerstboom', knippen we prentjes van 6 kerstbomen die we vervolgens rangschikken van klein naar groot. Meten en passen van de grootte van de kleuters, we vergelijken en verwoorden verschillende begrippen in verband met de 'grootte'. Begrip 'evenveel' klassikaal oefenen in de zithoek.  Evenveel toepassen op een blad. Kerstboom maken met clicks. Met stokjes en halve wasknijpers maken we pakjes, kerstbomen en sterren. Versieren van kerstboom in deelgroepje. vormen maken met houten plankjes maken van kerstboom op tafel (Juf had vooraf een driehoekvorm met kleefband op tafel gekleefd.) Kla...

Zon, zee, vakantie

 In het laatste thema hadden we het over de zee, het strand, de duinen, water, vakantie, kampjes, op reis,....  We blikten terug op het voorbije schooljaar aan de hand van de blog. De kleuters mochten vertellen wat ze het leukst vonden. Gelukkig vonden de meeste kleuters alles leuk!😊 De kleuters kregen de kans te vertellen over hun plannen tijdens de vakantie. Naast het vertellen over de vele mooie herinneringen, namen we ook uitgebreid afscheid.                                             sorteren: zeedieren                                             schilderen met rol: de zee                                             geleid vouwen van bootje bij j...