Maken van dinokroon: stempelen van de reep met spons
Mag-werk: kleuren volgens patroon van 2 of 3 kleuren
Mag-werk: schilderen met waterverf
Maken van dinokroon, vervolg: nauwkeurig vouwen van groen of bruin blad, vervolgens knippen van de stekels, beginnen aan de punten.
Na waarneming van maskers, serpentines, hoedjes, toeters en confetti, mogen we de confetti oprapen; wat zijn we druk aan het rapen om thuis even te kunnen confetti gooien;-)
Na waarneming van verkleedkledij, mogen we ons verkleden.
Knippen van prentjes die we gebruiken bij het zoeken van rijmwoordjes.
" Juf, wanneer mogen de dinokronen mee naar huis?"
Vertellen van boek: Lou viert carnaval.
We kijken op Youtube naar simsala saartje 'rijmsoep' en luisteren naar de rijmwoordjes.
Na waarneming van muziekinstrumenten, spelen we de fanfare die door de gang stapt.
Rijmwoordjes zoeken aan de hand van prentjes. Deze oefening werd vooraf klassikaal voorbereid.
Mag-werk na klassikale demonstratie: tekenen van clownsgezicht waarbij juf vooraf al de strik getekend had.





Op vrijdag mogen we verkleed naar school komen, want vandaag is er carnavalstoet door de straten van ons dorp. Wat zien we er mooi uit!
Reacties
Een reactie posten