Doorgaan naar hoofdcontent

De 'Warmste Week'

 We vertellen dat we wafels bakken voor de Warmste Week en het goede doel nl. eenzaamheid. We vragen ons af wat eenzaam zijn betekent en verwoorden het gevoel dat daarbij hoort.

Waarnemen van de ingrediënten om deeg mee te bereiden. We vragen ons af waar de ingrediënten vandaan komen en kijken naar afbeeldingen ervan op de pc.









Bereiden van het deeg met hulp van de kleuters die het wensen. De andere kleuters mogen een vlammetje bestempelen en  vervolgens uitprikken of spelen in de eigen klas of in de klas van juf Annick.

















                                       












Het woord 'eenzaamheid' nog meer verduidelijken aan de hand van prentenboeken zoals het boek:
'Gewoon Ted'.
Knippen en puzzelen prent van Ted. 
De meeste kleuters hebben hulp nodig bij het puzzelen.











Dankjewel voor jullie warme steun voor De Warmste Week.

Prettige herfstvakantie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Op schoolreis naar Puyenbroeck.

Wat hadden we geluk met het weer. Ook al regende het hier in onze 'thuisstreek', in Wachtebeke kregen we enkel heel sporadisch een spatje te zien. Pas toen we terug naar de autobus gingen en onze terugreis inzetten,  begon het te regenen! We hebben genoten van het prachtige domein (met de vele bomen, water, eenden, vogels, vooral kauwen die graag ons eten wilden stelen, geitjes, enz...) en toverden samen met Tovenaar Bubbelaar.  We genoten van het rustige treinritje van zo'n 6 kilometer en leefden ons uit op het speelplein. Maar we genoten ook evenveel van het samen leuke dingen doen. Dankjewel aan juf Kristien en juf Katrien die paraat stonden om te helpen met de kleuters van k2. Dankjewel juffen!

Kerstmis en Nieuwjaar

Mag-werk: vrij kleuren na vertellen over sparren die kerstbomen worden. Ondertussen wordt de spar in klas ook versierd door de kleuters en juf. Maken van nieuwjaarsbrief, individueel bij juf: weg van de slinger volgen met de vinger en vervolgens sterren op de slinger kleven in een patroon goudkleurig- zilverkleurig. Mag-werk: matrix op tablet Na het vertellen van het boek 'De kleine kerstboom', knippen we prentjes van 6 kerstbomen die we vervolgens rangschikken van klein naar groot. Meten en passen van de grootte van de kleuters, we vergelijken en verwoorden verschillende begrippen in verband met de 'grootte'. Begrip 'evenveel' klassikaal oefenen in de zithoek.  Evenveel toepassen op een blad. Kerstboom maken met clicks. Met stokjes en halve wasknijpers maken we pakjes, kerstbomen en sterren. Versieren van kerstboom in deelgroepje. vormen maken met houten plankjes maken van kerstboom op tafel (Juf had vooraf een driehoekvorm met kleefband op tafel gekleefd.) Kla...

Zon, zee, vakantie

 In het laatste thema hadden we het over de zee, het strand, de duinen, water, vakantie, kampjes, op reis,....  We blikten terug op het voorbije schooljaar aan de hand van de blog. De kleuters mochten vertellen wat ze het leukst vonden. Gelukkig vonden de meeste kleuters alles leuk!😊 De kleuters kregen de kans te vertellen over hun plannen tijdens de vakantie. Naast het vertellen over de vele mooie herinneringen, namen we ook uitgebreid afscheid.                                             sorteren: zeedieren                                             schilderen met rol: de zee                                             geleid vouwen van bootje bij j...