In deze themaloze week werkten we niet echt rond een thema. Het verhaal van de '3 Wijzen' werd verteld en in deze week werd de klemtoon gelegd op meespelen en iets nieuws uitproberen soms samen met juf. We deden ook allerlei spelletjes waarbij plaats-en rangordebegrippen geoefend werden (klassikaal en individueel bij juf ) en maakten we ook tijd om de jas te leren dichtdoen.
Mag-werk: kleurplaat 3-koningen
Mag-werk: vrij tekenen na demonstratie: 3-koningen
Tekenen bij juf in ons doorgeefschrift: heel geleid: kindtekening
Op de computer kijken we wat 'sterzingen' betekent.
Klassikaal: spelletjes op plaats-begrippen: de eerste, de laatste, de middelste, de voorlaatste, de 2de, de 4de, de 3de in de rij, vooraan, achteraan, in het midden, wie staat juist voor, wie staat juist na....
Puzzel: knippen, samenstellen en opkleven. (verschillend aantal stukken)
maak hetzelfde met de blokjes
Spelletjes op plaats-en rangordebegrippen bij juf: met popjes
samenwerken en samenspelen met juf: we proberen een lichtgevende lichtjesbaan in elkaar te steken.
Maak na wat op het kaartje staat.
mag-werk: vrij tekenen
Spelletjes op plaats- en rangordebegrippen bij juf: op blad met tekeningen
Klassikaal oefenen van plaatsbegrippen: op, onder, naast, tussen, voor, achter, in
In een klein groepje bij juf omkringen in een bepaald kleur van het hondje op het hok, in het hok, achter het hok, tussen, ... Hierbij moeten de kleuters heel goed luisteren naar de opdracht en in het gevraagde kleur het hondje omkringen.
Oefenen van plaatsbegrippen, individueel bij juf: op de stoel, onder de tafel, tussen de tafel en de stoel,...
Reacties
Een reactie posten