Doorgaan naar hoofdcontent

Themaloze week

 In deze themaloze week werkten we niet echt rond een thema. Het verhaal van de '3 Wijzen' werd verteld en in deze week werd de klemtoon gelegd op meespelen en iets nieuws uitproberen soms samen met juf. We deden ook allerlei spelletjes waarbij plaats-en rangordebegrippen geoefend werden  (klassikaal en individueel bij juf ) en maakten we ook tijd om de jas te leren dichtdoen.


Mag-werk: kleurplaat 3-koningen


Mag-werk: vrij tekenen na demonstratie: 3-koningen


Tekenen bij juf in ons doorgeefschrift: heel geleid: kindtekening



Op de computer kijken we wat 'sterzingen' betekent.



Klassikaal: spelletjes op plaats-begrippen: de eerste, de laatste, de middelste, de voorlaatste, de 2de, de 4de, de 3de in de rij, vooraan, achteraan, in het midden, wie staat juist voor, wie staat juist na....


Puzzel: knippen, samenstellen en opkleven. (verschillend aantal stukken)




maak hetzelfde met de blokjes


Spelletjes op plaats-en rangordebegrippen bij juf: met popjes

samenwerken en samenspelen met juf: we proberen een lichtgevende lichtjesbaan in elkaar te steken.


Maak na wat op het kaartje staat.

mag-werk: vrij tekenen



Spelletjes op plaats- en rangordebegrippen bij juf: op blad met tekeningen

Klassikaal oefenen van plaatsbegrippen: op, onder, naast, tussen, voor, achter, in












In een klein groepje bij  juf omkringen in een bepaald kleur van het hondje op het hok, in het hok, achter het hok, tussen, ... Hierbij moeten de kleuters heel goed luisteren naar de opdracht en in het gevraagde kleur het hondje omkringen.






Oefenen van plaatsbegrippen, individueel bij juf: op de stoel, onder de tafel, tussen de tafel en de stoel,...





Reacties

Populaire posts van deze blog

Met de bus naar het bos 't Bulskampveld

  Ondanks de minder goede weersvoorspellingen, beleefden we toch een fantastische namiddag in het bos en viel het weer best wel mee. Kijk gerust mee naar de foto's ( wel in omgekeerde volgorde op deze post)

Grootouderfeest

 Vandaag waren enkele helden van onze familie op bezoek in school! Wat fijn om al die grootouders te mogen verwelkomen. We hadden vooraf aan de hand van tekeningen in de vorm van een mini-stamboom verteld wie grootouders eigenlijk zijn. Sommigen benoemden hen als oma of opa, maar ook mami of papi, vake of moeke, vava en moemoe, peetje en meetje,.... bleken aanspreektitels voor onze helden! We deden samen een fotozoektocht in de tuin en op de speelplaats met foto's van de kleuters van de klas. Sommigen waren vroeg klaar en konden nog wat kleuren, in een boekje kijken met de grootouders,  spelen in de turnzaal of gingen even een kijkje nemen in de klas. Daarna verzamelden alle grootouders weer op de tribune en dansten de kleuters voor de grootouders op het lied: 'Mooi weer vandaag...'  En of we geluk hadden met het weer! Het zonnetje deed duidelijk deugd! Na een koekje en een drankje gingen we hopelijk allemaal welgezind terug naar huis. Dankjewel grootouders voor jullie ko...

Op schoolreis naar Puyenbroeck.

Wat hadden we geluk met het weer. Ook al regende het hier in onze 'thuisstreek', in Wachtebeke kregen we enkel heel sporadisch een spatje te zien. Pas toen we terug naar de autobus gingen en onze terugreis inzetten,  begon het te regenen! We hebben genoten van het prachtige domein (met de vele bomen, water, eenden, vogels, vooral kauwen die graag ons eten wilden stelen, geitjes, enz...) en toverden samen met Tovenaar Bubbelaar.  We genoten van het rustige treinritje van zo'n 6 kilometer en leefden ons uit op het speelplein. Maar we genoten ook evenveel van het samen leuke dingen doen. Dankjewel aan juf Kristien en juf Katrien die paraat stonden om te helpen met de kleuters van k2. Dankjewel juffen!